ארגונומיה מהי

אם תחפשו במילון את המילה “ארגונומיה” תקבלו את הפירוש היבש והרציני “חוקי עבודה”. אבל הארגונומיה החביבה היא למעשה הרבה יותר חיננית, פחות נוקשה ומאוד מאוד יצירתית. היא באה לסייע לנו בכל תחומי החיים: בעבודה, מול מחשב, בבית, ברכב ובחיי היומיום שלנו. העיקרון המוביל הוא ש”ההר מגיע אל מוחמד” וכך אנחנו פחות מתכופפים, פחות מרימים, לא רוכנים רחוק מידי, לא נושאים משקל מאוד כבד ומקלים על הגב והמפרקים שלנו מאוד. תמצאו כאן רעיונות למכביר. בסדנאות הארגונומיה שאני מעבירה יש עוד המון מידע מרתק ומעשי לצד תרגול ידידותי ומשעשע. מוזמנים ליצור קשר לקבלת מידע נוסף. שלכם, לילך

צרו קשר:

ארגונומיה בגובה העיניים- מניעת כאבי גב וצוואר מול מחשב

כיצד מכוונים את הכיסא בעמדת העבודה? ומה לגבי המסך? או שני מסכים? מה המנח הנוח ביותר לצוואר? מהו התרגיל הטוב ביותר להפחתת כאבי גב? או למניעת עיניים יבשות?
על שאלות אלה ועוד נענה במפגש חווייתי המעניק כלים מעשיים לשיפור איכות החיים שלכם. זוהי הרצאת הדגל לחברות וארגונים במסגרת ימי בריאות או פעילות העשרה לקידום בריאות. צרו קשר להתייעצות לגבי התאמת התוכן לאופי החברה ולקבלת תקציר והצעת מחיר. לילך ארז, הפיזיותרפיסטית [email protected]   מאייר: שחף בן שעיה המוכשר
א פיזיו

אך לצאת נכון מרכב? איפה לעצור לסבתא או לנכד?

חשוב לצאת מהרכב בבטחה וללא מאמץ גדול על מפרקי הברכיים שלנו או הגב. לכן עבור ילדים היוצאים מהרכב- נעצור קרוב למדרכה ואילו עבור מבוגרים- רחוק יותר כדי שיהיה להם מספיק מרווח להנחת הרגל. אותו דבר בכניסה. ארגונומיה ברכב מתייחסת גם לישיבה, כניסה ויציאה, הוצאת חפצים או קניות מתא המטען, כיפוף למילוי אוויר בגלגלים, ישיבה נכונה (בכסא הנהג בעיקר) ואפילו ניקיון. יש המון המלצות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לעצור במהלך הנסיעה לחילוץ עצמות כל שעה לערך.

הדום לכפות הרגליים יפחית לנו כאבי גב תחתון בישיבה

בישיבה מול מחשב או בשולחן האוכל חשוב להניח את כפות רגליים על הרצפה. רגליים תלויות באוויר עלולות להשפיע על מנח האגן ולגרום לכאבי גב תחתון. וכאן בא לעזרתנו ההדום. עדיף שהוא יהיה מותאם למרחק שחסר לנו לרצפה כאשר אנחנו מניחים מרפקים ואמות ב 90 מעלות על השולחן, ושיהיה כמה שיותר רחב. בשוק החופשי יש הדומים רבים, ניידים, נייחים, משופעים, רכים, נוקשים, עם בליטות, עם חריצים, בצורת סולם. כיצד בוחרים? מנסים ומתייעצים. ארגונומיה חכמה בישיבה מול מחשב מתחילה בכסא.

"תרגיל הביסלי"-פעילות ארגונומיה מלווה בתרגול משעשע

כל הרצאת ארגונומיה מסתיימת בתרגול ידידותי, משעשע וחיוני למפרקים.  “תרגיל הדמבו” להפחתת כאבי צוואר, “תרגילי הביסלי” להפחתת כאבי גב, ותרגיל המתיחה המופלא שיביא שלום עולמי כי הוא מקל על כללללל הבעיות שיש לנו. את התרגילים מומלץ לבצע כל שעה בישיבה מול מחשב. כמה דקות ביום שישפרו מאוד את איכות החיים שלנו. 
תרגול הרמן ארגונומיה

ארגונומיה יצירתית. פתרונות זולים ויעילים לישיבה נכונה

ארגונומיה לא חייבת להיות יקרה ובהחלט לא חייבים לרכוש ציוד באלפי שקלים. תראו את הפתרונות היצירתיים שמצאו בחברת אימיונובייטיב בירושלים. הגבהה לרגליים בשולחן המעבדה מגליל מוקצף, הגבהת הלפטופ וחיבור מקלדת ועכבר חיצוניים (כך ראוי לעבוד עם מחשב נייד), הדום פשוט לרגליים להנחת מלאה של כפות הרגליים ועוד הדום מאולתר משרפרף קטן שעולה 20 שקלים. שאפו על היצירתיות.
המלצות ארגונומיה

עמדת עבודה בעמידה

עבודה מול מחשב בעמידה נהדרת ועשויה למנוע בעיות אורטופדיות רבות. בעיקר כאבי גב תחתון. דגשים:
להגביה את העמדה לגובה המרפקים
להניח את האמות כאשר הכתפיים רפויות ונינוחות
להקפיד לנוע גם בעמידה. ניתן לעמוד על שטיח רך ולהניח את הרגל על הדום לסירוגין. הנחת רגל אחת על משטח מוגבה מעט מפחיתה עומס באופן מיידי ממפרקי האגן והגב התחתון.
לעבור מידי פעם מעמידה בפיסוק לעמידת פסיעה.

פעילות ארגונומיה בחברת Immunonvative ירושלים

החבר’ה המקסימים בחברת “אימיונובייטיב” שוקדים יום וליל על פתרון למחלת הסרטן. מקום נעים ששוכן בפארק הטכנולוגי בירושלים ומכיל משרדים, מעבדות (גולת הכותרת), מחסן מסודר למשעי, אווירה טובה (משהו אולי באוויר ההרים הצלול) ואפילו חדר יוגה. שאפו!! אין מילים. סדנת ארגונומיה מלאה הכוללת הרצאת מבוא, תרגול וייעוץ פרטני לכל עובד בעמדות העבודה. לאחר מכן כולם קיבלו את המצגת ואת דפי התרגול. לפרטים נוספים צרו קשר. שלכם, לילך

 

התאמת המסך מבחינה ארגונומית

שני עקרונות חשובים בהתאמת המסך:
1. גובה- המבט מול השלישי העליון במסך. מדוע דווקא שם? מסגרת המסך ושורות הבר “מיותרות” מבחינת המיקוד שלנו וחשוב שנתחיל מהנקודה בה אנו מקלידים. (שזה בדרך כלל השליש העליון)
2. מרחק- כמרחק יד מושטת. במסכים ממש גדולים- 24 אינצ’ ומעלה ניתן להרחיק אפילו יותר. וזה המקום להמליץ על בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט מומחה ארגונומיה. להמלצות דברו איתי.

אוזנייה לטלפון קווי. למניעת בעיות צוואר וכתף

אם אתם משוחחים בטלפון נייח לעיתים קרובות (Call center, קבלה וכדומה), מומלץ להשתמש באוזנייה. היא מאפשרת דיבור תוך שמירה על מנח צוואר נייטרלי, ללא אחיזה צידית וחד צדדית בשפורפרת ובכך מונעת בעיות צוואר וכתף. תמצאו אותה תחת השמות: אוזנייה לטלפון שולחני, מערכת ראש, מדונה וכדומה

ארגונומיה גם במטבח- טיפים לבישול ללא כאבי גב

כמה המלצות מעולות לבישול ללא כאבי גב, ללא עומס בגב התחתון וללא כאבי כתף. אז אם פסח בפתח, ראש השנה, או אירוח של 50 איש, לפחות- אמצו את ההמלצות בסרטון.

 

עמדת עבודה בעמידה להפחתת כאבי גב

מחקרים מראים שמעבר בין ישיבה לעמידה במהלך יום עבודה עשוי להפחית כאבי גב ולתרום לנוחות העובדים. לשם כך נחוץ שולחן עמידה. הסוגים הנפוצים הם: שולחן פשוט בו ניתן לשנות את הגובה על ידי לחיצה על בוכנה, מתקן חשמלי אותו ניתן להניח על השולחן המשרדי הרגיל ואף להעבירו ממקום למקום או שולחן חשמלי מובנה עם כמה זיכרונות בו ניתן לשנות את הגובה בלחיצת כפתור.
איך לכוון? מה הגובה המומלץ? מוזמנים לצפות בסרטון ההדרכה. ותודה ל Topcommerce על ההדגמה.

להזמנת הרצאה/סדנא, מלאו את הפרטים: